Dag 4 - Maandag 28 september - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Britt Middelburg - WaarBenJij.nu Dag 4 - Maandag 28 september - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Britt Middelburg - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Maandag 28 september

Blijf op de hoogte en volg Britt

28 September 2015 | Curaçao, Curaçao

De eerste therapie dag.

Vanmorgen waren we om half 6 opgestaan, misschien moeten we nog steeds even wennen aan het tijdsverschil ;-). Rond 07.00 uur gingen we weer lekker zwemmen en om 08.00 uur hebben we een broodje gegeten.

Om 10.00 werden we bij het CDTC (Curaçao Dolphin Therapy & research Center) verwacht voor een intake gesprek. Britt wordt begeleid door een fysiotherapeut: Matthias, een ergotherapeut: Naemi en natuurlijk een dolfijn: Papito! Na een halfuur een gesprek te hebben gehad over onze achtergrond en wat voor een meisje Britt is, hebben ze Britt meegenomen om haar om te kleden en naar de dolfijnen te gaan.

Wat is het geweldig om onze dochter te zien genieten van het water, de aandacht en de dolfijn. Dan kun je wel nagaan hoe Britt heeft genoten. De sprankeling in haar ogen deed onze harten smelten en een begrijpelijk traantje moest even worden weggepinkt.

Na een uur aan het Dock zat de zwemtijd er op en ging Britt naar de douches. Daarna kwam ze heel vrolijk weer terug. Wat zijn wij trots op haar!!

Matthias gaf aan dat er voor de eerste dag een zeer goede start was gemaakt. Hij vond het heel fijn om met Britt te werken. Hij gaf ons gelijk wat tips om mee aan de slag te gaan:

– We moeten haar zoveel mogelijk prikkels geven in haar handen en voeten. Doormiddel van lopen op het strand met blote voeten, of op tegels (die niet te warm zijn ;-)) en haar laten spelen in het zand.

– Het is erg belangrijk om zeer duidelijk te maken wat je bedoelt. Wil je Britt een knuffel geven? Geef haar dan een stevige knuffel, zodat ze weet wat je bedoelt.

– Na de therapie moeten we Britt twee uurtjes met rust laten en niet te druk doen, vanwege de vele prikkels die de dolfijn haar heeft gegeven. Als de dolfijn geluidjes maakt, dan voel je dat aan de buitenkant en dat zijn ook prikkels voor Britt.

Ryan en Alissa hebben het ook super gedaan! Ze werden door Gabriella opgehaald en zijn naar de Kids Club gegaan. Daar mochten ze tekenen en ze zijn naar het Sea Aquarium gegaan om naar de prachtige zeedieren te kijken.

Na een tijdje zijn we weer terug gaan naar ons huisje en hebben eerst even gegeten. Het was inmiddels alweer half twee. Daarna zijn we wezen wemmen, het was echt superwarm geworden. Na wat verkoeling te hebben gezocht, zijn we naar het strand gegaan. Binnen 5 minuten was Britt vertrokken. Ze lag heerlijk te slapen in de kinderwagen. Arie is met haar gaan wandelen over de Boulevard, terwijl de kinderen en ik lekker de zee in gingen.

‘s Avonds hebben we heerlijk gegeten en zijn de kinderen op tijd naar bed gegaan. We verheugen ons op morgen, de tweede therapie. We zullen alleen ietsje langer geduld moeten hebben, de tijd van Britt is verschoven naar 13.00 uur tot 15.00 uur wegens een medische noodzaak voor een ander kindje.

Wij gaan nu lekker slapen, tot morgen!

Groetjes uit het zonnige Curaçao, Britt.